Gør noget ekstra for dine kunder og fasthold dem

Gør noget ekstra for dine kunder og fasthold dem

En af de vigtigste spillere, der gør, at din forretning kan fungere og skabe tal, er dine kunder. Hvis det ikke var for dem, så havde du ingen forretning, som du kunne stå op til hver dag. Det er klart, at du selv har gjort et stort arbejde, for at få de kunder, men hvad med at sørge for, at de bliver hos dig, og at de ikke smutter til konkurrenterne? Hvis ikke du plejer de nuværende kunder, som er udgangspunktet for din forretning, så risikerer du, at det hele falder til jorden. Her får du nogle løsningsmuligheder i forhold til, hvad du kan gøre for at holde på kunderne.

 

Tips til hvad du kan gøre for at holde fast i dine kunder

Når dagligdagen ruller, og der er meget at se til, så kan man tit glemme nogle af de vigtigste ting. Det er for eksempel at pleje sine kunder og også medarbejdere for den sags skyld. Ved at prioritere dette i højere grad, vil kunderne være mere tilbøjelige til at samarbejde og blive hos dig. Det samme gælder for medarbejderne. Det handler om at skabe tætte relationer, så de vil blive i din virksomhed. Her er nogle idéer til, hvad du kan gøre for at fastholde kunder:

 

  • Giv dem kundegaver. Det kan blot være en lille gaveæske med chokolade, nogle øl eller lignende. Således ved kunderne, at du værdsætter dem. Gør det i en særlig anledning, for eksempel, når kunden lige er blevet kunde, eller hvis samarbejdet er gået godt, så det ikke virker som et ”billigt trick”.
  • Inviter kunderne til morgenmøde med morgenbasser. På mødet kan der komme en kendt og holde et inspirerende oplæg. Her vil kunderne virkelig føle, at de får noget for pengene.
  • Ring kunden op hvert halve år og hør hvad status er. Her kan kunden få luftet sine tanker, hvis den har noget på hjertet. Kunden har måske oven i købet noget, den gerne vil have løst, hvor din virksomhed kan være behjælpelig.

 

Få dine kunder til at evaluere på dig

Ved at kunderne laver en evaluering i forhold til samarbejdet løbende, kan du få indblik i, om der er noget, din virksomhed kan forbedre. I kan tilpasse kundens behov ved, at den eksempelvis udfylder et spørgeskema. Her kan I rangliste, hvad kunderne typisk svarer, og derudfra se om der er noget, I skal tage vare på.

 

I dag er der også masser af mulighed for at få værdifuld information om brugerne på internettet. På Facebook kan du rette ens annonce præcist mod den målgruppe, du ønsker. Og hvis du har nuværende kunder, som er skrevet op til nyhedsbreve hos dig, kan du blandt andet se, om de har åbnet mailen eller ej. Det er nyttig information, som du kan bruge til at styrke din kommunikative indsats.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *