Sådan skaber du opmærksomhed om dit produkt

Sådan skaber du opmærksomhed om dit produkt

Har du et super fedt firma, der sælger nogle fede produkter? Men har du svært ved at få dem ud over kanten til dine kunder? Her får du 3 marketingstips til at skabe opmærksomhed omkring dine produkter.

  1. Hold et event

Forbrugere elsker events og produktlanceringer. Hold et fedt event i din butik eller på en cool location. Inviter kunder, men også andre samarbejdspartnere. Sørg for god mad og drinks, musik og goodiebags. Sådan et event kan hurtigt falde til jorden og blive lidt kedsommeligt, så sørg for at arrangere en aktivitet eller få en person til at optræde. Det kan være en musiker, komiker eller en form for foredragsholder, der vil interessere dine kunder. Du kan få alt fra lidt rådgivning til fuld eventplanlægning hos en festarrangør til events. Eventfirmaet Impact Group har stor erfaring og er i hele Danmark.

  1. SoMe strategi

For de fleste forbrugerprodukter er det altafgørende at have en succesfuld strategi på de sociale medier. Mange virksomheder misforstår, hvordan man bruger mediet. Det er ikke nødvendigvis det bedste sted at lave hardcore reklamering og tilbud. Derimod er det et sted, hvor man kan blive i sine kunders bevidsthed og blende ind som en ven eller influencer. Det gælder altså om at lave et æstetisk smukt eller sjovt feed – alt efter hvad der passer til dit brand.

  1. SEO

Når folk skal bruge et produkt, som de endnu ikke kender til eller er loyale overfor, bruger de som regel Google. Derfor er det rigtig vigtigt at have en god placering på Google. Det kan man gøre ved at købe annonceringspladser, men mange mennesker er opmærksomme på dette. Det vil sige, at de faktisk undgår de links, der er markeret som annonce. De leder i stedet efter det link, der rent faktisk er populært. Med søgemaskineoptimering kan du få din hjemmeside højt op i google-søgninger uden annoncemarkering.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *